lördag 28 juli 2007

Loppis

Idag gick vi till loppis igen. 5 kaffekoppar som jag ska göra julklappar av, ett disneymemory, en badring och en ljusstake för 35 kronor. Som hittat.
Jag är alldelses sönderriven på armarna, det ser ut som jag har slagits med en katt. Jag kan lugna alla djurvänner med att jag inte har det. Jag har plockat krusbär. 8 liter blev det idag och då finns det minst lika mycket kvar.
Vi har spelat disneymemory ett par gånger. L tyckte det var jättekul. Kan rekommenderas!
På kvällen mös vi med popcorn och hemgjord smothie. Den är jättegod, enkel och nyttig. Idag var vi bara 3 stycken, killarna är kvar i Uddevalla, så jag gjorde halva satsen. Men till 4 eller 5 stycken går det åt:
1 liter mjölk
2 bananer
ca 2 dl frysta bär, vi brukar använda hallon eller jordgubbar.
Häll mjölken i en mixer, skär i bananpengar och häll i dom frysta bären. Blanda tills frukten och bären är sönder mixade. Häll upp på glas och njut!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...