söndag 5 augusti 2007

Bakdag

Idag har det varit gråmulet hela dagen, dock utan regn. Eftersom frysen börjar bli tom på bröd (igen) så har L och jag haft bakdag. Dvs jag bakar och L provsmakar degen. Ibland kan hon "dega" också, men idag hade hon "bara" provsmakning. Resultatet blev ett 40-tal frallor och 4 limpor.
Det var en debattartikel i den lokala tidningen idag igen. Idag var det en sosse som inte ville ha vårdnadsbidrag. Jag blir jättearg och uppretad när jag läser sånt! Hon skrev att barn behöver dagis för dom lär sig leka där. L leker hela dagarna och hon har aldrig gått på dagis. En av mammorna i min gamla mammagrupp har varit hemma med sina 3 killar jämt, dom har aldrig varit på dagis. Sen kom hon in på skola och den yngsta killen fick börja på dagis, dom andra två går i skolan redan. Efter det kan han inte leka själv längre utan hon måste leka med honom jämt. Den fria leken och fantasin tror jag försvinner i och med att barn går på dagis. L leker själv hela dagarna. Kommer det något barn och vill leka eller vi går till öppna förskolan så leker hon lika bra i grupp eller med andra. Tyvärr så är det inga barn i hennes ålder hemma om dagarna, alla är på dagis. Även dom som har fått småsyskon är där, helt fel enligt min mening. På öppna förskolan är det mest småttingar. Men till hösten får L börja på kyrkis och då kanske vi hittar nya kompisar som också är hemma. Annars har vi anmält henne till 15timmars dagis. Inte för att hon frågar efter kompisar utan för att maken ville det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...