torsdag 23 augusti 2007

Glad dag!

På det stora hela en väldigt "glad" dag. Skördade pepparmynta för 3 gången i år. Torkar knippena i källaren och njuter av pepparminste hela året. Sover så gott efter en kopp pepparmintste med honung.
Har äntligen kommit till skott och satt en Nej tack till reklam skylt på brevlådan. Har varit i valet och kvalet. Tycker synd om ungdomen som delar ut reklamen, han kanske får betalt per låda, då har jag ju snuvat honom på pengar! Men när jag läser reklambladen från mataffärerna och tycker oh vad billigt. Sen åker jag till affären i fråga för att köpa det billiga. Då slinker det alltid med en massa obilliga saker i vagnen, vilket gör det hela dyrt. Så utan reklam ingen "onödig" shopping.
Har även fyndat idag. En hel proppfull leksaksaffärs kasse modell stooor full med barnkläder till L för 100 kronor. Rena fyndet! Det var en alldeles för stor storlek för henne. Men jag känner mig på ett konstigt sätt rik när jag har fullt med barnkläder i olika storlekar i källaren. Jag har redan fullt av alla kläder som L behöver fram tills hon är 8 - 10 år. Behöver bara komplettera med jackor och trosor. Även till S har jag fullt med kläder till. Även skor har jag fullt av till L. Så fort något är sönder eller för litet är det bara att "gå och shoppa" i källaren.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...