torsdag 30 augusti 2007

Kyrkis

Idag var det första dagen som L skulle vara själv på kyrkis. Eftersom hon aldrig har varit själv på det viset att hon aldrig har varit utan mig, maken, S eller M så var jag rejält orolig innan. Direkt när vi kom dit gick L in i lekrummet och bad mig följa med. Där började hon köra bil tillsammans med en av dom andra tjejerna. Sen kom hon på koppstyltorna som hon lekte med hela tiden i tisdags och började gå med dom istället. Då började två av dom andra tjejerna att gå med henne. Jag pratade en stund med ledarna och sen frågade jag L om jag skulle stanna kvar eller gå hem. Hon tyckte att jag skulle gå hem. Jag tror att jag hade mest separationsångest! Jag gick hem och kom tillbaka ungefär 2 timmar senare. M den ena av ledarna sa att hon hade frågat lite efter mig i början men sen hade det gått bra. L tyckte att det hade varit kul.

S har varit hemma från skolan med huvudvärk och yrsel. Började igår eftermiddag med att hon hade frossa fast ingen feber. Får se om hela familjen ligger däckade i någon form av influensa snart eller vad det står för?
Maken kom hem efter att ha varit på mötesdagar på annan ort sedan i tisdags. En av kvällsaktiviteterna hade varit att sitta i en sulky och tävla mot varandra. Jag kan se den synen framför mig! Det hade varit givande dagar, men han hade sovit dåligt för sängen på hotellet var inget skön. Men det sa han säkert bara för att han har fått sovit i en säng själv!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...