onsdag 29 augusti 2007

Mathandling

Det var dags att handla igen. Denna gång var det Ica som stod på tur till L:s stora lycka. Innan vi åkte förbi Coop så satt hon och sa "nejnejnej" sen när vi passerade sa hon JAAAA! När vi kom fram sa jag också JAAAA, det fanns bilvagnar idag med. Fast att köra en bilvagn är inte enkelt, den är jättetung och svårstyrd. Sen finns det nästan ingen vagn att packa maten i heller. Med 4 fulla shopexpresskassar, en full papperskasse, en påse potatis och en 5 kilos vetemjöl då är det väldigt fullt i den vagnen. För att inte säga överfullt! Dessutom håller dom på att bygga om så det var ett flertal varor som jag inte hittade och inte orkade fråga efter. L blev kissnödig mitt i alltihopa också, så jag fick be en kassörska vakta scannern medan vi gick till "damrummet". Efter hela utflykten var jag helt slut och klockan var en bit efter lunchdags så vi unnade oss faktiskt varsin korv med bröd.
M har varit och tränat med A-laget i innebandy. Dom behöver ha fler målvakter som kan träna med dom. Så M och den andra målvakten i hans vanliga lag G har blivit tillfrågade och sagt ja. Dom skulle få vara med och träna varje onsdag. Sen kunde det bli tal om matcher nästa år.

L och jag har planterat om lite blommor. Vi planterad frön från Luffa och dadel i början på sommaren. Dom växer så det knakar så vi fick dela på dom idag. I trädgården däremot växer det inte så det knakar. Tomaterna är fortfarande gröna, gurkan är bara små bebisgurkor och chilin har bara blommor. Så jag hoppas det blir fler varma dagar framöver så det blir lite skörd i alla fall.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...