fredag 3 augusti 2007

Regnutflykt

Idag har det regnat nästan hela dagen, så vi gjorde en familjeutflykt till Tekniska kvarnen. Det är ett museum där man kan göra expriment av olika slag. L tyckte bäst om när hon fick stå inne i en jättestor såpbubbla. M tyckte bäst om att spela air-hockey, men jag tror att det var för att han vann hela tiden. S tyckte bäst om kristallrummet och mörka rummet. Maken gillade att titta på traktorer. Jag tyckte fikat var bäst! Tyvärr kostar det en del i inträde och fika så det tar nog ett tag innan vi åker dit igen. Till fikat ville L ha en "macka"glass (sandvich) det har hon valt varje gång vi har ätit glass i sommar.
När jag kom in i pannrummet imorse så var det en stor pöl på golvet. Nej tänkte jag ska vi behöva byta varmvattenberedaren, jag såg för min inre syn hur tusenlapparna fladdrade iväg. Men det var bara en säkerthetsventil som behövde släppa lite på trycket. PUH! Under diskbänken i köket blir det också pölar. Jag har ställt en hink under läckan för att slippa torka. Maken ska titta vad det är som läcker imorgon har han lovat. Det har varit så i flera dagar nu. Jag hoppas verkligen inte att det är ett rör eller nåt annat stort (och dyrt) som har pajjat. Lämnar rapport imorgon om maken har hunnit titta tills dess.
Mitt svar på insändaren kom aldrig i tidningen. Dom hade tyvärr bara tagit in såna som var negativa till vårdnadsbidrag. Säkert en sosse som sitter på insändaravdelningen!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...