måndag 6 augusti 2007

Värmebölja och mer jobb

Idag har det varit varmt. Det är väl skönt i och för sog, men jag är ljus så om jag somlar får jag soleksem. är jag ute för länge utan mössa får jag solsting. Så jag ville hålla mig inne under fläkten hela dagen, tyvärr jobbade jag så jag var tvungen att gå ut. Till lunch gjorde jag L:s favortimat - pannkakor. Att grädda dubbel sats pannkakor i ett kök som är 27 grader det är ingen lätt uppgift direkt - varmt blev det!
Jobbade kväll. Jag jobbade med K hon kommer från Afrika. Varje gång jag klagade att det var varmt så sa hon bara "det här är väl inget"!
Vägde mig imorse. Det skulle jag aldrig ha gjort, jag har aldrig vägt så mycket förut. Verkligen dags att hålla igen. Tyvärr brukar jag säga så på måndagen och på tisdagen är jag igång och äter igen. Åt i alla fall en sallad till kvällsmat och sen en massa frukt när jag kom hem. När jag kommer hem och har jobbat brukar jag alltid vara vrålhungrig och jättesugen. Men ikväll blev det alltså bara frukt och en massa vatten. Magen knorrar så mycket att den låter säkert ända in till grannen. Men den här gången ska jag klara det! Rapport följer.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...