tisdag 11 september 2007

Fönstertittare

Talenhet ringde imorse och sa att talpedagogen var sjuk idag så L och jag fick en "ledig" förmiddag som vi fyllde med myspys i form av läsning och spel.
På eftermiddagen var det kyrkis. L var jätteglad innan och sa att hon skulle vara där helt själv och att det skulle bli så roligt. Men när vi kom dit fick jag inte gå hem först. Men när jag sa att jag hämtar dig sen då fick jag i alla fall gå. Hon skulle vinka i fönstret sa hon. Jag såg bara hennes lilla huvud i nederkanten av fönstret och hon vinkade och jag vinkade. Hon såg så ledsen ut att jag smög tillbaka och tittade och då stod hon fortfarande kvar i fönstret, snyft! Men när jag hämtade henne sen hade det gått bra.
På hemvägen gick vi till biblioteket och lånade nya böcker. Jag lånade två deckare, en Agatha Christie och en Anna Jansson. L lånade Flera Totte och flera Alfons Åberg. När vi hade lånat klart gick L fram till bibliotekarien och sa att nu måste vi betala. Nej sa jag man får låna böckerna gratis här. Jippie skrek L då. Bibliotekarien bara skrattade. Vi har lånat böcker massor av gånger så jag vet inte vart hon fick ifrån att vi skulle betala!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o lucro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o CresceNet(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...