måndag 10 september 2007

Gympa

Inskolade L på dagis. Gick hem 30 minuter och det hade gått bra. Kom tillbaka till lunchen som jag också skulle vara med och äta eftersom det var L:s första måltid på dagis. Gick sådär. Det serverades potatis, fläsk, sås, gurka och majs. Det var självservering. L gillar majs så det började hon ta. Men hon försökte äta direkt ur skålen, men jag hann stoppa henne. Sen åt hon upp först av alla och satt och tjatade om att hon ville gå från bordet.
När jag var på dagis kok det en mamma och frågade om jag kände igen henne. Vilket jag inte gjorde och jag måste ha sett ut som ett frågetecken för hon sa att vi hade träffats i mammagruppen som jag var med i förut. Jag kände igen hennes ansikte och jag kan komma ihåg litegrann om att vi har träffats där, men sen tar det stopp. Jag kommer inte ihåg vad hon heter, hur hon var i gruppen, ingenting. Usch vad pinsamt!
På kvällen började L på gympa. Har försökt fått med henne i över 1 år, men det har varit kö. När vi hade köat ett halvår frågade vi hur många som stod före oss i kö. 2 stycken var svaret. 2 stycken kan inte dom också få vara med då? Det fanns inga ledare till hennes grupp så dagens gympapass bestod mest i att försöka värva ledare. Med föräldramedverkan hann vi med en hinderbana med.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...