lördag 29 september 2007

Hemrenovering

Maken har tagit bort städskåpet som stod bredvid kylen och frysen i köket. Det är där vi vill att kylen och frysen ska stå. Tyvärr var det inget golv under städskåpet. Eftersom den gamla frysen hade läckt vatten så att golvet där är vattenskadat så har vi bestämt att lägga klinkers under den nya kylen och frysen. Så nu är hålet i köket ännu större.
Jag hade tänkt att fortsätta måla runt ytterdörren men tyvärr har det regnat hela dagen. Det är snart oktober och jag vill så gärna att huset ska bli färdigmålat i år - det är ju så lite kvar att måla! Runt ytterdörren, jag har redan målat två lager så förhoppningsvis täcker det tredje. Yttertrappan - då räcker den förhoppningsvis ett tag till. Den bruna listen runt garageporten. Det är allt som är kvar, vore ju konstigt om vi inte skulle hinna med det. Fast det är klart det är ju höst så då kan det ju regna varje dag nästan.
Gjorde ett "studiebesök" på Lidl, har hört att det ska vara så billigt där. Men jag blev besviken, så jag åker nog inte dit igen. Fast jag hittade i alla fall partyvingar. Vi ska bjuda på filipinsk buffé när S fyller. Då ska vi bl a fritera kycklingvingar.
M och S fick sina skolkort igår. Hann inte med och titta på dom eftersom jag jobbade. 498 kronor/paket skulle det kosta. Korten var jättefina men med tre barn och nästan 500 kronor/paket det blir nästan 1500 kronor för lite kort - det vägrar jag betala!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...