lördag 22 september 2007

Kalas och grodor

Imorse när maken gick ut för att hämta tidningen höll han på att svimma. Det satt nämligen en groda högst uppe på trappen, precis utanför dörren. Det finns inget vattendrag i närheten där vi bor och dessutom bor vi i ett tätbebyggt område. Så en groda här på våran trapp det är inte varje dag det händer.
Min morfar fyllde år häromdagen och idag åkte vi dit på kalas. Han bor ett par mil ifrån oss så vi träffas inte så ofta. Som vanligt när vi ska dit hade han bullat upp med massor av smörgåstårtor, tårtor och godis. Så vi var proppmätta när vi åkte hem igen. Han tar aldrig några kort, jag vet inte ens om han äger en kamera. Så jag hade valt ut bilder från våra fotoalbum. Mest såna som han var med på men även några andra. Sen klistrade jag in bilderna i ett album och skrev en mening till varje bild. Det var hans födelsedagspresent. Han blev helt rörd när han öppnade den. Det hela kostade 39 kronor + arbetet. Sen hade S skrivit ett kort med kalligrafi. L hade ritat ett teckning med min morfar på, väldigt detaljrik med både tummar, navel och rumpa! Sen köpte jag en bukett med rosor också.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...