fredag 14 september 2007

Sopor

L var på dagis hela den tiden som hon ska vara där, själv. Så inskolningen är avslutat. Det hade gått jättebra enligt fröken, hon hade lekt, lyssnat på saga och ätit mat enligt henne själv. När jag gick för att lämna och hämta henne så tittade jag på soptunnor. Varför då kan man fråga sig? Det var tömning av sopor idag. Vi har ändrat så vi bara ska ha tömning av våran tunna var 4:4 vecka mot varannan som vi har haft förut. Idag hade "sopgubben" märkt om våran tunna, så numera har den en blå tejp istället för en gul. Jag har aldrig sett det på någon annan tunna förut, det var därför jag tittade lite extra idag. Men alla tunnor jag såg var gulmärkta. Är det bara vi som sopsorterar? Bra både för miljön och för plånboken!
Maken har varit och köpt en begagnad mikro som vi ska ha i husvagnen. 150 kronor på blocket. Min favoritshoppingsida. Synd bara att grejerna är sålda ibland och vissa saker är alldeles för dyra i min smak. Men det är även kul att bara "fönstershoppa" på den sidan.
Är sugen på att göra om i vardagsrummet. Skulle vilja ha en hörnsoffa igen. Men det blir nog inte än på ett tag. Har ju fortfarande ett hål i köket, eftersom den nya kylen och frysen var mycket smalare än dom gamla. Så vi måste göra något åt det först innan det blir en ny soffa. Sen skulle jag vilja bygga in garderober i hallen. För att inte tala om badrummet, det smäller väldigt mycket i rören när man spolar. Det finns så mycket saker att göra och så lite pengar!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...