tisdag 25 september 2007

Talpedagog och bakdag

Var hos talpedagogen med L. Gjorde ungefär samma saker som förra veckan. Hon fick blåsa upp godispapper med sugrör och fiska ljud. När vi skulle dit så ville jag sjunka genom jorden. L fick nämligen för sig att trycka på nästan alla knapparna inne i den rätt så fulla hissen. Fast alla andra resenärerna tyckte att det var kul och verkade inte bli sura alls.
Hade slut på bröd igen. Så när L var på kyrkis passade jag på att baka. 30 frallor, 8 rågkakor och 4 limpor blev resultatet idag. S hade med sig en ny kompis hem och presenterade mig så här "det här är min mamma, hon gillar att baka". Jaha är det därför jag bakar så ofta. Jag trodde det var för att jag inte hade råd att köpa färdigt bröd! Fast egentligen tycker jag att det är mycket godare med hemgjort bröd än med köpebröd. Köpt bröd är bara gott första max andra limpan. Sen längtar jag efter hemgjort bröd igen.
Till kvällsmat åt vi en familje favoriträtt. Korv med solmos. Fast när maken var på föräldramöte häromdagen var det en förälder som ondgjorde sig över att dom fick solmos i skolan och inte riktigt rotmos. Solmos var bara för fattiga enligt henne. Vi som älskar det hela familjen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...