torsdag 25 oktober 2007

Insändare och valv

Svaret som jag skrev på insändaren mot vårdnadsbidrag kom i tidningen idag. Känner mig så stolt, men jag har en känsla av att jag kommer att få mothugg. Apropå tidning så var jag inne på aftonbladet och surfade runt lite. Det stod en rubrik om en mamma som hade så smart shopping till sin familj. Jag är alltid ute efter nya spartips så jag gick genast till den sidan och skulle börja gotta mig. Men jag blev grymt besviken. maten för hennes familj kostade ca 5500 kronor/månad för 4 personer. Ibland 6 personer dom hade två barn varannan vecka. Våran matkostnad ligger på mellan 2500 - 3000 kronor/ månad och då är vi alltid 5 personer. Blev så besviken att jag har alvarliga funderingar på att skriva till Aftonbladet och säga att det kändes som ett hån med en sån hög matbudget.
Har letat valv som vi ska mellan hallen och vardagsrummet, men vägrar att betala fullt pris. Så jag har letat på Blocket nästan varje vecka utan napp. Men i måndags när jag var inne så jackpot. 3 valv för 1000 kronor, dom fanns kvar när maken ringde och idag hämtade han dom så nu ligger dom i våran källare. 1 valv kan vi sätta i dörröppningen i källaren. Det sista funderar vi på att sälja vidare. Ett nytt valv kostar ett par tusen så vi gjorde en rejäl förtjänst.

Måste visa L:s senaste mästerverk som hon gjort på kyrkis:

När L var på kyrkis "roade" jag mig med att skriva räkningar och dra mig baklänges det gick ihop denna månad med. Blev till och med lite pengar över (peppar peppar, vad ska gå sönder nu då). Så nästa vecka tänkte jag börja köpa lite julklappar. Jobbar som jag vet nu bara 1 kväll i november, det är ju dom pengarna som kommer lagom till jul. Gjorde nämligen bort mig förut idag. Ringde till C och frågade henne om hon kunde ta min kväll imorgon, mår fortfarande inte bra, men hon kunde inte det. Så då tänkte jag att jag skulle bli av med en av kvällarna nästa vecka eftersom det är höstlov så vill barnen att jag inte ska jobba så många kvällar. Måndag - onsdag skulle hon bort så hon tog min fredag. Sen kom jag på att det är november då och jag behövde egentligen ha kvar den rent ekonomiskt. Men förhoppningsvis rullar det in fler kvällar under månadens gång.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...