tisdag 16 oktober 2007

Rubriker

Jag har inga problem med att hitta på vad det ska stå i mina inlägg, problemet är vad jag ska skriva för rubrik. Helst ska det vara en spännande rubrik som lockar till att läsa.
L hostade värsta natten hittills. Så jag sov nog inte många timmar inatt. Samtidigt börjar hon kräva mer på dagarna. Hon har börjat pigga på sig. Så idag fick hon gå till kyrkis. Men det beslutet känns det som om jag ångrar just nu. Hon somnade i vanlig tid. Men sen vaknade hon efter en liten stund och hostade värre än någonsin. Det blir nog inget dagis imorgon! Känner på mig att det blir lite sömn och mycket hosta inatt igen.
M, L och jag har haft pingisturnering runt köksbordet. M vann, fast det beror nog på att han har tagit pingislektioner. Men mamma jag gick ju bara en gång svarar M när jag säger det till honom. Men en gång är mer än vad jag har gått. När L spelade böt vi ut pingisbollen mot en ballong, det var lite lättare för henne att träffa då.
När L var på kyrkis var jag huslig. Jag lagade hennes ena par jeans genom att sy på ett hemgjort hjärta i jeanstyg över hålet på knät. Varför blir det alltid hål på knäna på alla barnbyxor i detta huset? Sen kokade jag 5 flaskor krusbärssaft och 5 burkar vinbärsgele av en del av sommarens skörd.
Gav negativt till tjejen som köpte boken av mig på Tradera. Hon hade fått flera positiva omdömen om att hon betalade snabbt efter dom andra negativa. Vad är det som gör att hon betalar vissa saker men struntar i andra? Det skulle vara kul att veta.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...