fredag 5 oktober 2007

Samlade igen

S kom hem från konfirmationslägret. Hon hade haft det jätteroligt. Dom hade bla gjort en massa olika samarbetsövningar. Det hade varit lärorikt och hon hade lärt känna alla andra i gruppen mycket bättre än innan.
Fick äntligen lönen som fattades, dvs en del av den. Såg den inne på kontot när jag tittade på internetbanken. Men det var mindre än vad jag trodde. Jag har inte fått någon lönespec på beloppet så jag visste ju inte vilken kväll det var som fattades. Så jag ringde chefen, igen. Hon gav mig numret direkt till löneassistenten, så då ringde jag henne. Jag hade fått betalt för den och den dagen men inte för den. För den hade hon inte fått rapport om att jag hade jobbat. Du måste ringa chefen igen sa hon. Så då gjorde jag det och hon hade visst det rapporterat den kvällen med. Men hon skulle säga till igen. Men tydligen har det blivit mycket fel med lönerna sen den nya löneassistenten började. Så det är tydligen inte bara jag som har råkat ut för detta.

Förutom att hålla på och ringa efter lön så har jag spelat robot. Det är ett dataspel som vi köpte till M och S när dom var små. L tycker om att spela det. Hon är för liten för spelet är mellan 9 - 12 år. Men hon tycker om att titta på när andra spelar. Det går ut på att man ska rädda robotar från olika ställen i tiden. Jag har blivit beroende av det spelet. När L var på dagis räddade jag 2 robotar själv. Sen när hon kom hem räddade vi en robot till.
Våran mikro har dött. Som tur var köpte vi en begagnad mikro för ett tag sedan för 100 kronor. Den var det tänkt att vi skulle ha i husvagnen men nu står den i köket.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...