måndag 8 oktober 2007

Stopp i röret

Strålande sol men jag har varit inne mest hela dagen. Gick för att lämna och hämta L på dagis annars har jag varit inne. Jag har roat mig med att tvätta och lägga in tvätt. Tur att man har tvättmaskin - skulle bli lite väl jobbigt att ta sig ner till sjön, hämta vatten, koka vatten och klappa tvätten. Får försöka tänka så när tvätt-tunnan är full igen fast jag tvättade igår, pust! Sen har jag roat mig med min favoritsak i hela världen (skojade bara) bytt i djurburarna. Det är tur att det "bara" är två burar, där hjälper inga positiva tankar det är lika tråkigt ändå. Men göra mig av med djuren, aldrig. När jag hade spolat ut skiten i avloppet så blev det stopp. Jätteroligt stopp i rören av djurens sk##. Men jag hade tur i oturen. Stoppet löstes av min egen gjorda propplösare. 1 påse bikarbonat, 1 dl vinäger och kokande vatten. Superbra - löser nästan alla proppar. Rekommenderas inte till öronproppar eller stopp i tarmarna!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...