tisdag 23 oktober 2007

Svampodling i källaren

För ett tag sedan beställde jag svampmycel från ett företag som jag senare planterade i mjölkpaket i källaren. Jag hade inte så stora förhoppningar om att det skulle komma upp något för det skulle planteras i halm med kalktillsatser. Men jag planterade det i djurens hö och hackade i torkat äggskal. Men det har börjat att komma svampar nu. Vill någon annan prova så köpte jag mycelet från svampar.

L var på kyrkis idag och gjorde en fredsduva den var så fin så jag är bara tvungen att sätta in en bild på den också:

L hostade hela natten som var det här var värsta natten på länge. Jag hade dessutom feber igår kväll så jag hade frossa halva natten. Så jag ringde återbud till talpedagogen som vi skulle ha varit hos på förmiddagen. Hon hostar nästan ingenting under dagtid, men hon ska nog få ta ett tidigt höstlov och vara hemma från dagis onsdag och fredag.

Trodde att jag hade ett tidigt höstlov jag med, eftersom jag jobbar 3 kvällar nästa vecka på det riktiga höstlovet såg jag framemot att vara ledig hela denna vecka. Men idag så ringde en av cheferna och frågade om jag ville jobba fredag och lördag. Eftersom jag bara jobbar två kvällar än så länge i november så tackade jag ja så vi kan spara dom pengarna till i december. Sen undrade hon om jag ville jobba kväll på julafton, men där går gränsen!


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...