torsdag 8 november 2007

Det regnar

Hade hoppats att snön skulle ligga kvar ett tag till, men det verkar tyvärr inte som det. Det började nämligen regna när jag skulle gå och hämta L på kyrkis. Fick ringa och säga att vi skulle komma en halvtimme senare. hade en tid hos talpedagogen klockan 11. Maken tog kompledigt och följde med L. Dom hade gjort det vanliga lät det som när han sa vad dom gjort. Vet inte om jag tycker att det hjälper så mycket. Visst pratar L mycket bättre men jag tvivlar på att det är talpedagogen som har gjort det. Dom var inte klara där förrens kvart över tolv. Eftersom L skulle vara på kyrkis klockan 1 så fick maken och L köpa med McDonalds mat hem. Men dom kom inte hem förrens klockan var kvart i 1. Maken tog bilen tillbaka till stan så vi fick slänga i oss maten och sen nästan springa till kyrkis, kom dit en halvtimme för sent. Tur jag ringde och förvarnade.
Skulle ju lägga in en bild på hur ljusen blev igår, men jag gör det i dag istället. Fungerade inte så värst bra att göra ljus i konservburkar. Ljusen lossnade nämligen inte. Jag fick låna makens metallsåg och såga bort formarna. Men nu står dom i alla fall på byrån i sovrummet så det luktar så gott av levendel i hela sovrummet.

Maken och M är på information om det kommande gymnasievalet. Stackars M vet inte riktigt vad han vill jobba med när han blir "stor" men det kanske klarnar efter ikväll. Dom skulle gå och lyssna på samhällvetenskaplig linje inriktning mot räddning och säkerhet och på hotell och restaurang programmet.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...