söndag 18 november 2007

Jobbade dag

Jobbade en dagtur på ett av "mina" boenden. Brukar i regel inte jobba dagturer eftersom maken jobbar dag och vi inte har någon barnomsorg till L. Sen är jag så hemskt morgontrött också. Men idag jobbade jag i alla fall dag, började klockan 7 imorse och slutade klockan 16. Sov nästan ingenting inatt eftersom jag var rädd för att försova mig. Nattsköterskorna jobbar ju som vi gör kvällstid i så stora områden. Dom sitter på samma kontor inne i stan som vi gör på kvällarna. Så dom är inte på boendena på mornarna, alltså måste man komma i tid. För dom vet ju inte vem som ska jobba dagen. Hur som helst så är alla jättetrevliga där så det är riktigt kul att komma dit och jobba. Tänkte när jag åkte hem att jag skulle kunna jobba där jämt på schema. Om jag bara fick jobba kvällsturer i veckorna och dagturer på helgerna. Dom flesta vill ju inte jobba kvällar så det skulle säkert inte vara omöjligt att ordna. Men tyvärr behöver dom ingen sjuksköterska där just nu vad jag vet. Känner mig väldigt trött just nu så det får bli en tidig kväll.
Har surfat runt lite på mina favoritsidor efter att jag kom hem från jobbet. Fastnade för den här artikeln: http://www.alltombarn.se/konsument/spara-tiotusen-kronor-pa-begagnatfynd-1.3148 Eftersom jag gillar att göra begagnade fynd, tycker att priset är rätt. Sen gör man ju faktiskt något bra för miljön också. Den som säljer varan behöver inte slänga den på tippen. Den som köper varan får en vara som inte behövdes göras ny och på så sätt utnyttja jordens resurser. Toppenbra!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...