lördag 17 november 2007

Julklappar

Ja jag vet att det är tidigt att tänka på julklappar. Men i vanliga fall brukar jag nästan ha köpt klart alla klappar redan på sommaren så jag känner mig väldigt sen i år. Nästan på gränsen till stressad. Funderar på att göra så många julklappar som möjligt själv i år. Eftersom det mest blir matklappar så kan jag inte börja på dom förrens ett par dagar innan julafton. Jag har i alla fall skrivit en lista på vad alla ska få. Jag har för tillfället 4 klappar kvar att köpa, förutom matklapparna. Sen har jag redan gjort några stycken så det är 7 stycken kvar att göra. Men då ska jag göra en frukostkorg till min morfar. (Han har ingen dator så han kan inte läsa det här!). Så flera av dom hemgjorda sakerna ska bli en klapp. Sen har jag beställt lite saker som jag bara väntar ska komma på posten. Då är alla klapparna klara. Jag har gjort årets julglögg idag. 3 av dom flaskorna ska ges bort i julklapp. 2 - 3 stycken ska vi ge bort till grannarna istället för julblommor, resten får vi nöjet att dricka själva. Eller jag vet inte om det blir ett nöje i år. Var för snål för att köpa svagdricka, men hade läst att det går lika bra med äppeljuice. Så det köpte jag och gjorde glögg av. I nödfall får vi väl ta det hemgjorda vinet och blanda glöggkryddor i. Då har jag ju i alla fall provat och behöver inte fundera på om det funkar.
Min morfar är jättesvår att hitta på julklappar och presenter till. Han har allt han vill ha och önskar sig aldrig någonting. Men jag har kört med en frukostkorg till honom ett par år nu, det brukar han uppskatta. Han brukar bara köpa bröd och marmelad det är inget han ställer sig och gör själv. Min pappa är också svår att hitta på saker till. Han önskar sig aldrig någonting men vill ha saker med hög wow faktor. När jag frågade honom idag vad han ville ha i julklapp så ville han ha en årsförbrukning av mina hemgjorda brända mandlar. Det blir lite mycket mandlar att göra på en gång, men jag har kommit på en superide som jag gjort till honom idag. Han blir säkert nöjd.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...