fredag 16 november 2007

Kläder

I dagens tidning stod det att anställda på klädföretaget Bik Bok hade fått allergiska besvär av gifter i deras kläder. Något som det verkar blir allt vanligare. Ju mer man tvättar kläderna ju mer av gifterna försvinner från kläderna, men dom hamnar istället i grundvattnet. Eftersom vi mest köper begagnade kläder så utsätts vi inte för giftiga kläder i lika stor skala. Dom är redan avgiftade när vi köper dom. Det ska jag köra som argument nästa gång S eller M klagar över att klädesplagget kommer från begagnataffären. Till och med maken har börjat muttra lite över "att det inte blir så mycket nytt". Tur att L inte säger något än. När jag klädde på henne i morse märkte jag att byxorna var alldeles för korta i benen, så det blev till att gå och shoppa i källaren. Har nämligen kläder som jag har fyndat på olika ställen. Det är olika storlekar, från 110 som L har nu upp till 164 (som är S gamla urvuxna kläder). Räknade ut häromdagen att jag i princip bara behöver komplettera L:s garderob med trosor och strumpor dom närmaste 8 åren.
L har lite svårt för jag och du. Att jag är jag och du är du, men du är också jag och jag är också du. Kan bli väldigt roliga och konstiga samtal just på det området.Kanske dags för 5 myror är fler än 4 elefanter. En julklapp till L. (förslag till mamma/mormor).
Fick anställningskontraktet från det privata vårdboendet i stan. Hon hade även skrivit timlönen. Jag skulle få 18 kronor mer i timmen än vad jag har i kommunen.
Har surfat runt lite på nätet idag igen och fastnade för en ny sida som jag aldrig varit ute på förut. Allt om barn heter den. Fastnade speciellt för den här artikeln: http://www.alltombarn.se/du_och_barnet/sveriges-popularaste-mammabloggar-1.3236 Undrar ibland om det är någon som läser det här mer än mamma och mina bästa kompisar. Tänk då att ha den populäraste mamma bloggen i Sverige. Det vore nog bra för självkänslan!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...