söndag 4 november 2007

Magibok

Hittade en magibok som jag länge velat ha, men som inte säljs längre, på tradera. Bjöd på den och den var min till minuten innan den gick ut. Då var det någon som snodde den. Hur kunde den? Min bok!. Jaja förhoppningsvis kommer det fler tåg.
Har känt mig lite yrslig i huvudet idag och haft huvudvärk som inte riktigt ville släppa. Men så kom jag på, hallå du har inte druckit något idag förutom kaffe. Inte konstigt att du inte mår bra du har vätskebrist. Jag pimplade i mig flera glas med vatten och då mådde jag bra igen. Tänk om alla botemedel var så enkla.
Jag tycker att söndagar är så tråkiga, jag vet inte varför. Kanske är det för att det är sista dagen på helgen och vardagen börjar imorgon igen. Men varför känner man så, varför ska man bara känna att man lever på helgen? I och för sig är barnen lediga från skolan, L är hemma från dagis och maken hemma från jobbet. men jag jobbar ju helger ibland. Är ledig fram till den 12 november nu och tycker att det är jätteskönt. Vill ju inte jobba men så får jag ångest för att jag skulle behöva jobba. Så vi får pengar som vi så väl behöver. När jag var sjuk 4 dagar så förlorade jag cirka 2400 i pengar. Jag får ju ingen sjukpenning så jag förlorar alla pengar som jag skulle ha tjänat när jag är sjuk. Men så kan jag inte gå runt och tänka att jag har förlorat en massa pengar. Kan ju inte hjälpa om man är sjuk men det känns surt i alla fall.
S kom hem från sin kompis och hade haft jättekul. Hon och L målar med fönsterfärger. Dom gör snögubbar och jultomtar. Nej vi har inte blandat ihop jul och Hallowen, det enda mönstret vi har är julmönster. M spelade innebandy match igår. Dom vann med 5- 7 över killar som är 1 år äldre, bra va! Det sura i det var att innebandy förbundet hade lagt in matchresultatet 55 -7. Alltså att dom förlorade med massor av mål. Så nu ligger dom sist i tabellen med massor av målskillnad. Hoppas att någon märker felet snart.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...