onsdag 14 november 2007

Pippi Långstrump

Idag skulle Astrid Lindgren ha fyllt 100 år om hon hade levt. Dagis skulle som så många andra fira det idag. Alla barnen skulle vara utklädda till Astrid Lindgren figurer. Grävde fram en Pippi-dräkt som S hade när hon var liten. Peruken har gått sönder för länge sedan men jag satte tofsar i L:s hår som jag flätade. När vi kom till dagis var det barn från ett annat dagis där och skulle fira därför var det jättemånga fler barn än det brukar vara. L blev helt förskräckt och med fotografering färskt i minne så bad jag en av fröknarna att hålla koll på henne. När jag hämtade henne sa fröken att det hade gått bra, hon hade varit lite avvaktande i början bara. Dom hade ätit rulltårta och fått besök av Pippi Långstrump som hade delat ut guldpengar till alla barnen.
M har varit på uttagning till skollaget i innebandy. Han var med förra året så han kommer säkert med i år igen. Resultatet skulle komma i slutet av veckan. Direkt efter uttagningen åkte han och tränade med A-laget så det blev en lång dag för honom idag. Skickade maken att hämta honom med bilen annars skulle han komma hem ännu senare om han skulle åka bussen hem. Han skulle köpa något att äta på stan, han har ju inte ätit sen lunchen i skolan. Har sparat mat till honom. Fiskbullar och hemgjort mos, gjort på mycket smör. Mums i magen men kanske inte så bra för figuren.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...