fredag 30 november 2007

Schema-ändring och miljövän

Har haft mail kontakt med chefen på stället som har erbjudit mig en 50% tjänst. Jag skrev till honom och sa att det var lite väl mastigt att jobba 6 dagar på raken och frågade om han kunde plocka bort 2 dagar. Han skrev tillbaka att det kunde han visst det. Han ville träffa mig skrev han så jag ska dit på måndag. Har funderat lite. Verkar lite mysko att det helt plötsligt blev en 50% tjänst med bara kvällar samtidigt som jag har blivit erbjuden en timanställning med högre lön på ett privat boende. Jag har "råkat" nämna mitt nya jobberbjudande för sköterskorna på hans boende. Jag hoppas att det är för att jag har gjort ett bra jobb och dom inte vill bli av med mig. Ska bli kul att få ett ansikte på ytterligare en chef i alla fall. Men känner mig lite nervös om han gjort tjänsten enbart för mig och så kanske jag gör bort mig eller något!
Jag har skaffat e-fakturor på några av våra räkningar. Dels för att spara in på miljön och dels för att slippa fakturerings avgiften. Tyvärr var det bara två av alla dom som vi betalar räkningar till som erbjöd e-faktura. Fram för fler tack! Jag har även mailat och tackat nej till den stora tjocka telefonkatalogen. Vi tittar nästan aldrig i den om vi behöver ta reda på ett telefonnummer eller en adress söker vi oftast på nätet. I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Rätt onödigt. Telefonkatalogen belastar miljön på onödigt sätt vad det gäller transporter, och papper. (0,7% av Sveriges förbrukning) Jag rekommenderar att du avbeställer katalogen och sparar in några träd. Länk: http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning/

1 kommentar:

Bett R World sa...

Tack för tipset! Har varit inne och avbeställt nu.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...