onsdag 7 november 2007

Se det snöar

Imorse när jag vaknade alldeles för tidigt var marken täckt av snö. Det virvlade även massor av snöflingor i luften. När vi skulle gå till dagis så skulle L absolut inte sitta i vagnen utan hon skulle gå och göra fotspår, snöbollar, fånga snöflingor med tungan. Men vi hade bråttom, för ve och fasa tänk om vi kommer försent till dagis en skogsdag. Då måste vi vara där halv 10 och inte en minut senare. Men jag kompenserade henne när vi gick hem, då fick hon gå så mycket hon ville. Vi hade snöbollskrig nästan hela vägen hem och det tog nästan en timme att komma hem, en sträcka som i normala fall tar ca 10 minuter.
Blåste såpbubblor idag med. Men idag tyckte L att S skulle springa efter och smälla bubblorna medans hon satt lugnt på golvet och blåste. Det är svårt att avgöra vem som hade roligast S eller L. Eller kanske jag det såg verkligen roligt ut. Jag fick smälla några bubblor jag med.
Har läst ut Anna Jansson boken jag lånade på biblioteket igår. Tycker att dom är så spännande att jag inte kan sluta förrens jag vet hur det slutar.
Till kvällsmat gjorde jag lax i ugnen. Köpte en så stor lax sist att det räcker till två gånger. Till det har vi en sås som jag lärde mig av min farmor. Den är lätt att göra och smakar supergott som L brukar säga. Man blandar bara creme fraische med kaviar på burk. Vi slickade nästan tallrikarna och slogs om vem som skulle få slicka ur skålen.
S har eldat en stor del av dagen så för tillfället är det 27 grader varmt här inne. Jag hoppas det hinner svalna lite innan vi ska gå och sova, för just nu är det varmare än varma sommarkvällar då man absolut inte kan somna utan bara ligger och flämtar i sängen.
Jag har inte bara läst idag har gjort lite nyttiga saker också som att tvätta och lägga in tvätt men det är så tråkigt så det behöver jag inte ens skriva.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...