tisdag 27 november 2007

Talpedagogen

M var hemma med feber. Han hade 38 grader imorse, han har sovit nästan hela dagen. Så jag tror att det är hans barnmigrän som spökar igen. Fast vi tjatar och tjatar är han väldigt svår att få i säng på kvällarna. Det straffar sig i migrän som gör att han sover en dag eller två sen är han som ny igen. Han har inte ens bråkat eller tjafsat med sina systrar idag och då är han sjuk på riktigt. Hoppas att det är hans barnmigrän så det inte är något som smittar hela familjen. Har rätt så mycket jobb denna vecka och vill verkligen inte sjukanmäla mig igen.
Jag har varit hos talpedagogen med L. Gjorde ungefär samma som alla andra gånger. Blev lite nya bilder idag. En uggla som var uuu, en trumma som var tttt och en nalle som var äääääää. Hon får lyssna på olika ljud och visa vilken bild det är, sen får hon härma efter ljuden själv. Började lite smått med tvåstaviga ljud. Bi, bo, mi och ma. Ska vara hos talpedagogen klockan 11, är klara vid 12. Då får vi stressa hem och laga mat för kyrkis börjar klockan 13. Fick ringa och säga att vi var sena till kyrkis idag igen. Tur att jag ringde för det var bara en tjej där så när L kom blev dom två.
L ville följa med och handla, så jag fick vänta med det tills kyrkis var slut. Maken slutade jobbet så han följde också med. Som tur var fanns det en bilvagn. Ica affären vi handlar i har byggt om och blivit en stor stormarknad. Stort kan man lugnt säga att det var. För stort tycker jag som fick springa som en yr höna för att hitta sakerna jag skulle ha. Men det blir väl en vanesak det med.
Ringde boendet som ligger på en annan ort som jag har fått två jobb kvällar av i december. Vill verkligen inte jobba där och har svurit många gånger över att jag tackade ja till turerna. Jag gillar inte att ringa och säga att jag inte kan jobba för jag vill inte göra folk ledsna eller något så jag drar mig i det längsta. Men idag tog jag alltså mod till mig och ringde och sa ifrån mig turerna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...