tisdag 11 december 2007

Avslutning kyrkis

Det var avslutning på kyrkis idag. Som vanligt när det är avslutning precis innan jul så var det luciatåg. L hade valt att hon skulle vara Lucia. Dom är bara 4 tjejer som går på kyrkis och idag var en av dom andra sjuka. Så det var tre Lucior i tåget. En storebror till en av dom andra Luciorna ställde upp som tomte. L var lite frågande innan och undrade vart tågrälsen var. Det var det minsta tåget jag har sett men även det finaste! Dom sjöng eller rättare sagt tomten och fröknarna sjöng. Men så skulle dom sjunga " I ett hus" och då klämde alla Lucior i så taket höll på att lossna. Sen var det dags för fika, köpt lussekrans och pepparkakor. Smakade himmelskt eftersom vi mest är vana vid hembakt. Så gjorde alla varsin julgranskaramell med riktigt godis inuti. Dom klädde granen med alla karameller och sen dansade vi. Sen kom tomten med julklappar till alla 4 barnen. En kula med en tomte inuti som när man skakar på den så snöar det.
L hatar att duscha, vet inte varför. Så oftast får hon bada i badkaret. Den senaste tiden när det har varit dags för hennes bad så har jag krupit ner i badet också. Jag har upptäckt vad skönt det är. Så tänkte jag att jag skulle bada själv idag men då kröp L ner också. Problemet är att när jag badar så vill jag ligga ner. Så jag ligger med huvudet på badkarskanten. Det går en stund sen blir det alldeles för hårt. Vi hade en badkarskudde ett tag men den var inget skön sen lossnade den från kanten hela tiden. Funderade på om man kan sy en kudde att ha i badkaret av en gammal plastpåse. Då blir den ju inte "blöt". Men vad ska jag fylla den med? Går det med "vanlig" kuddfyllning? Hur får jag den att sitta kvar på kanten?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...