måndag 17 december 2007

Barnpyssel

L gjorde en julgranskaramell helt själv på dagis. Den var så fin, den finaste jag har sett på länge. Jag har sparat allt pyssel som M och S gjorde när dom var små. Våran gran är mest klädd med hemgjorda grejer. Ibland skulle jag vilja ha en sån där "fin" gran med "riktiga" kulor som man kan se på bilder i tidningar. Men sen när vi har klätt granen och ser alla fina barngrejer så ångar jag mig och tycker att våran gran är 1000 gånger finare än alla "tidningsgranar" ihop. Vi klär granen dagen före julafton så jag kan inte visa någon bild på underverket. Vi har en plastgran som vi har haft i 17 år nu så den skulle vi däremot behöva byta. Den har nämligen börjat att "barra".
M hade gjort en båt med tillhörande gubbe som han hade med hem.

S hade också gjort en sak på tekniken som hon hade med hem idag. Jag kan tyvärr inte vissa en bild på den än eftersom morfar ska få den i julklapp. Men den var jättefin och jag skulle också vilja ha en sån.

L och jag var och handlade mat. Det var fullt med folk i affären som redan hade börjat att julhandla. Vi handlar så mycket när vi handlar så vi köpte ingen julmat idag. Det blir en annan dag. Blir trött bara jag tänker på att jag måste åka dit och trängas igen. Eftersom vi har shopexpress så behöver vi inte stå i någon kassakö och det är bra. Men inne i affären får vi trängas med alla ändå. När vi kom hem klättrade L fram till framsätet. Jag klev ur bilen och då tryckte hon på centrallåset så bilen låste sig. Jag hade som tur var nyckeln i handen men fick spel ändå. Sen kom jag på att jag höll i nyckeln och tryckte på den. Men det funkade inte men så stack jag i den i låset och vred om. När L hade kommit ur bilen började den att larma. Det kändes som en evighet innan jag äntligen fick av larmet.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...