tisdag 25 december 2007

Bortbjudna

Vi var bjudna på lunch till mamma och pappa. Mamma hade gjort kycklingfileer inlindade i bacon med potatiskroketter. Till efterrätt var det äppelkaka med vaniljsås. Det smakade jättegott. Till kvällsmat åt vi rester från julbordet så jag behövde varken laga mat till lunch eller kvällsmat - skönt. Nog för att jag (oftast) tycker om att laga mat men inte varje dag. När vi gick hem från mamma och pappa snubblade L och slog upp båda knäna så det blev att ta fram stora plåsterrullen när vi kom hem.
Lovade en bild på hjärtat S gjorde till pappa i julklapp, jag kunde inte visa den innan jul men här kommer den.
Här är kaffekoppsljusen jag gjort till mamma i julklapp. jag har gjort flera och två står på köksbordet. Den bruna färgen och doften fick jag genom att blanda snabbkaffe pulver i den smälta ljusmassan.
Här är spelbordet omvandlat till air-hockey. Vi har haft familjeturnering idag också.
Skrev häromdagen att jag ville ha ett struvjärn igen. Mamma hade ett liggande i en kökslåda så jag fick hennes. Men jag fick lova innan att inte sälja det också på loppis!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...