söndag 23 december 2007

Dan före dopparedagen

M och S tror inte på tomten längre så det här med nu ska ni vara snälla för imorgon kommer tomten biter inte längre. Tyvärr drar dom med L i sina bråk också. Fast lite "snälla" har dom varit i alla fall. Dom spelade lustigkurre en omgång, det spelet är jättekul och kan verkligen rekommenderas. Julfriden börjar så sakteliga sänka sig över huset. Skinkan är klar, revbensspjällen är klara, gröten är kokt och granen är klädd. Det enda som återstår är att ställa ut en skål med gröt på trappen till tomten.
Tyvärr vet jag inte hur man vänder på bilden, så vill ni se våran fina, riktiga gran få ni vrida på huvudet.

Kolla in den fina skinkpinnen som M har gjort en gång när han var mindre!

Vi har som jag har skrivit förut 4 marsvin. Tyvärr har barnen tröttnat på dom så den enda som håller på med dom är jag. Jag hinner inte hålla på och gosa och kela så mycket med dom som jag skulle vilja. Jag har provat att sätta ut en annons på två av marsvinen ett par gånger men inte fått något svar. Men häromdagen förnyade jag min efterlysning på alternativ och fick napp. En tjej som verkar gilla djur av det som hon har skrivit. Hon har flera marsvin och ville ha två hanar till. Ett perfekt hem, det kändes helt rätt. Hon skulle höra av sig när hon kunde komma. Hon kom idag, kanske inte den mest perfekta dagen eftersom det känns på något konstigt vis som om dom har hört till familjen. Nu får vi inte fira jul med dom! L var med när hon kom, vilket var pest, hon grät och skrek om vartannat. Men så fort som dom hade åkt så gick det över. Dom kommer att få det jättebra det känner jag på mig. Hon bor inte så långt härifrån heller så vi kan åka och hälsa på dom om vi vill. Men det känns i hjärtat i alla fall. Måste städa ur deras bur men känner att jag inte orkar med det just nu. Jag vet att det var det rätta att göra men som sagt var dom blir nästan som familjemedlemar.

Det blå blommiga som dom sitter i är en bäddsoffa som jag köpte begagnad för 100 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...