onsdag 19 december 2007

Julmat

Vaknade inatt av att jag hade huvudvärk, lyckades somna om men vaknade igen och igen och igen. Klockan 7 gav jag upp och gick och tog en huvudvärkstablett. Försökte somna om igen efter det. Gav upp vid halv 9 efter att L hade legat och pratat bredvid mig sen maken gick upp klockan 6. Märkte att hon tog någonting ur mitt sängbord men hade för ont för att tänka på vad det var. När vi skulle gå upp såg jag vad det var, min sovmask - hon tyckte att det var för ljust i rummet och hade satt på sig den. Huvudvärken har fortsatt hela dagen. Fast jag provat både Ipren och Alvedon. Maken har också haft huvudvärk hela dagen så jag hoppas att det inte är en bacill vi har drabbats av lagom till jul.
När L och jag kom till dagis imorse så hade dom fått en lapp i advenstkalendern där det stod att alla skulle gå ut till grinden. När vi kom ut så vi tomten komma gående vid staketet. Jag gick hem då så vad som hände sedan förtäljer inte historien.
När maken kom hem från jobbet så åkte vi och handlade julmaten och dom återstående matklapparna. Nu ska jag bara förvandla maten till klappar sen är alla julklappar klara för i år.
Har inte gjort så mycket annat idag än lidit av huvudvärk, handlat och tvättat. Tänkte dammsuga av köket och hallen men kände att jag orkar inte det. Men när jag skulle diska efter kvällsmaten tappade jag ett glas-lock i golvet så det gick i tusen bitar så det var bara att plocka fram dammsugaren i alla fall.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...