söndag 16 december 2007

Jultomten

Jultomten kom till det stora köpcentret på andra sidan staden. Jag, maken, L och S åkte dit. M var och tittade på A-laget som spelade match i inne bandy. Blev besviken tyvärr. Tomten var en väldigt billig kopia det syntes lång väg. Inte ens L som tror på tomten på riktig blev imponerad. Hon har inte sagt någonting, stackarn blev lika besviken som jag. Hon hade i alla fall knåpat ihop en önskelista som hon lämnade till tomten. Hon önskar sig: en låtsashäst, en riktig kattunge, en stor elefant, en superhjälte som heter sportacus, en stol som snurrar, en lila penna, papper, låtsasdjur och en robothund.

Vi passade på att köpa den sista julklappen när vi ända var där. Det kändes som om det var fel dag att handla på. Hela staden var nog där, det var folk överallt! Köpte även strumpor till L. Hennes fötter äter strumpor, hon har hål på varenda strumpa. Stora hål som inte går att lappa. Så det blev nya strumpor. Gjorde etiketter som jag har satt på glöggflaskorna, så nu är dom julklapparna klara med. Har även gjort en julklapp till pappa, den blev inte så bra som jag hade hoppats på men han blir nog glad i alla fall. Nu har jag bara matklapparna kvar. Ska göra en massa godis, teer och matkorgar.

Apropå mitt inlägg igår om uschiga vuxna så har M råkat ut för en till. Han träffade en av tränarna för ett lag med yngre killar än M, på A-lagets match. Tränaren sa till M att "va dåliga ni var i sista matchen". "Jag förstår att ni köpte godis det är väl för att trösta er". Undrar om han säger så till sina killar när dom förlorar en match också. Va dåliga ni va idag killar! Nu köper vi godis för att trösta oss!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...