torsdag 20 december 2007

Kökstjänst och julpynt

Har haft kökstjänst hela dagen. Tycker om att laga mat och baka (oftast i all fall) men jag hatar all disk som blir. Diskberget är fortfarande kvar däruppe jag ska bestiga det efter dagens blogg. Jag har gjort matlådor till L, spaghetti och köttfärssås blev det. Observera dom snygga matlådorna! (gamla ostburkar).
30 vårrullar blev det också. Sen har jag bakat knäckebröd till jul. Jag har hängt upp det på brödstången i taket. Pappa älskar det brödet så mycket att han nästan bara åt det istället för maten förra julen. Får se om han uppskattar det lika mycket i år! Han kanske ska få en packe när han fyller nästa gång.
L och jag har julpyntat så nu är det avbockat också. Det som är kvar nu är: granen, slå in julklappar, griljera skinka och göra pepparkakshuset. Kommer säkert på fler saker. Julstädningen är klar, maten är inhandlad, alla klappar är köpta, huset är pyntat. På bilden är en julby som jag fick i julklapp ett år av min mamma och pappa. Den lyser i olika färger och är jättefin. Skulle gärna vilja ha den uppe hela året.
När vi var och handlade julmaten i går skulle jag köpa struvor tänkte jag. 4 stycken kostade 14 kronor! Eftersom jag behövde 12 stycken så blev det en hel del. Tyckte det var för dyrt så jag köpte bara ett paket. Jag älskar struvor och hade tänkt bjuda på det till fikat på julafton. Men nu blir det bara familjen som får festa (maken vill inte ha). När jag var yngre så hade jag ett struvjärn och min farmor och jag gjorde struvor ibland. Sen kom barnen och jag hade inte tid med det längre. I ett ryck av städiver så rensade jag ut struvjärnet och sålde det på loppis. Nu ångrar jag mig och vill ha ett nytt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...