onsdag 26 december 2007

Mellandagsrea

Har köpt lite elektronik grejer på mellandagsrean. Min pappa gillar elgrejer av alla de slag och dom har alla möjliga grejer. Sen när dom tröttnar brukar vi få dom. Tyvärr så brukar dom paja efter ett tag. Sen går det en tid så kommer jag på att det där och det där var bra att ha. Så idag har vi handlat en espressomaskin och en äggkokare på mellandagsrean. S har köpt en webkamera för en del av julklappspengarna. Vi invigde espressomaskinen till eftermiddagsfikat. Det gick bra att göra espresso men jag som ville ha cappucino det gick inte så bra. Jag behöver nog öva på att skumma! Men det blev gott i alla fall. Problemet är att man måste brygga två koppar i taget så om jag är själv hemma så får jag hälla ut en kopp eller brygga i vanliga bryggaren. Om jag inte dricker två koppar men då blir jag som en Duracellkanin!
Jag har satt in en annons på Blocket under köpes. Vi vill ha ett playstation 2 och en bakmaskin. Bakmaskin har jag haft men den gick tyvärr sönder. Det är toppenbra när man har slut på bröd och inte orkar baka. Eller så kan man göra iordning den på kvällen och vakna till doften av nygräddat bröd på morgonen. Vi gjorde det en gång. Vårat sovrum ligger bredvid vårat kök så vi vaknade inte av doften av nygräddat bröd utan av ljudet av bakmaskinen. Den låter rätt så högt i alla fall när man vaknar av det och försöker somna om! Vi har fått svar på båda annonserna. Men tyvärr bodde ingen av dom i närheten av oss så det blir till att utnyttja posten. Vilket gör att det blir mycket dyrare än vad det var tänkt. Han som skulle sälja sitt playstation till oss skrev att porto skulle kosta 150 kronor. Så mycket väger väl inte ett playstation? Funderar på om han försöker få ut mer än vi ville ge. I och för sig gjorde vi en rökare och la ett lågt pris. Men om han inte accepterar det behöver han ju inte svara!
Vi har även handlat mat på ICA. Tyvärr var bilvagnarna slut till L:s stora sorg. Men hon trodde att dom var inne på lagning tills hon fick syn på en inne i affären. Då satt hon i vagnen och tjurade ett tag tills hon fick egna uppdrag. Kan du hämta det L. Det gillar hon.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...