lördag 8 december 2007

Teater

Idag var det dags för allmänheten att se teatern som S är med i. Självklart hade vi köpt biljetter. Jag, maken, L, M, mormor, morfar, farmor och farfar tågade iväg i samlad trupp för att se S. Det var den bästa föreställningen jag har sett på länge. Eftersom det var kulturskolan som hade föreställningen var alla som var med barn och ungdomar som går på kurser på skolan, sammanlagt var dom 250 stycken. S var jättebra som föräldralöst barn och hade till och med repliker. När 4 - 5 -åringarna dansade som älvor var det nog inte många som kunde låta bli att le. När kören klämde i med "genom eld och vatten" så knottrade sig skinnet på mig. I en scen var det troll men då blev L rädd och gömde sig bakom stolen annars satt hon still och tittade nästan hela tiden.
Tyvärr gick mitt kaffefilter sönder idag. Det är ett sk evighetsfilter och vi har haft det i ett par år nu. Har för mig att det var rätt så svårt att hitta ett förra gången, får se om jag har bättre tur den här gången. Jag har sytt en tvättmaskinspåse av ett gammalt örngott som var så slitet i ena kanten att det inte gick att laga. Som resår / dragsko använde jag en resår som jag har klippt av en tunnstrumpbyxa som har gått sönder. Det känns roligt när man kan göra nya saker av gamla.
Före teatern var M och maken på öppet hus på den skolan som M vill gå på gymnasiet. Hotell och restaurang linjen. Det fanns all möjlig mat att köpa som eleverna som går på skolan nu hade lagat. M var helt klart imponerad och nu är han ännu mer säker på sitt kommande val. Jag kommer ihåg när min farmor levde då brukade vi åka till elevernas affär och köpa matlådor, bröd mm ibland. Nu får jag väl återuppleva gamla minnen och åka dit och handla av M.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...