fredag 7 december 2007

Planterat

Planterade en vitlöksklyfta, chilifrön och sen delade jag på min lagerblads planta. Lagern har sett vissen ut länge så jag delade upp skotten på flera krukor. Vitlök har jag planterat ute i en ballkonglåda i höstas - då blir det hela vitlökar lagom till våren/sommaren. Chilifrön fick jag som jag planterade, jag har en stor växt i köksfönstret men chili frukterna är super heta så bara maken och M kan äta dom. Köpte en mild chili på affären sist sen torkade jag fröna och idag planterade jag dom alltså. Tänkte att övriga familjen ska kunna äta hemodlad chili med.
S spelade 2 föreställningar inför riktig publik. Hon tyckte det var jättekul och var inte nervös alls. 500 personer/föreställning var det så det var fullt hus. Imorgon är det 2 föreställningar till. M har varit och dömt en innebandymatch så han har också stått i centrum ikväll.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...