lördag 15 december 2007

Vissa vuxna beter sig uschigt!

M är innebandy domare och fotbollsdomare. Idag var han och en kompis, G som också är domare och dömde en match. En av dom vuxna åskådarna började tjafsa om hur G dömde egentligen. Så fort han gjorde något så skrek han emot och tjafsade.Till slut fick M gå och säga till honom att sluta tjafsa. Han slutade tjafsa emot G men började skrika ännu mer bu rop och annat ännu värre. Att en vuxen person kan hålla på så på en innebandy match för småkillar. Jag får rysningar! Vad ger han för signaler till småkillarna och till hans egna barn?

När M var på matchen så var vi i övriga familjen och åt hos svärmor och svärfar. Lammstek, sås och potatis. Det var jättegott. Vi fick med en doggy bag till M så han fick också njuta av maten.

Eftersom jag jobbar helgen innan jul så har jag börjat lite smått med julstädningen. Idag dammade jag ur prylhyllorna och putsade silvret. Vi har inte så mycket, lite dopsaker mest. Men det blir bara putsat till jul i alla fall. Jag lägger en aluminium folie bit i botten på min diskbalja. Sen stör jag på en tesked bikarbonat och några droppar diskmedel. Sen häller jag på kokande vatten. Sen doppar man silversakerna i det. Allt försvinner utan att man behöver gnugga, man torkar bara av sakerna efter att man har vänt runt dom lite så det kommer överallt. Det kommer till och med in i hålor och veck och annat som kan vara svårt att putsa.

Jag har en låt på hjärnan som S spelar gång på gång på gång. Hon har säkert spelat den över 50 gånger idag. Här delar jag med mig av den. Friends.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...