tisdag 22 januari 2008

Bacillskräck

Igår var första gången sen jag startade bloggen som jag inte har skrivit. Jag misstänker starkt vinter kräksjuka. Jag har sedan jag skrev sist suttit på toaletten med en hink framför mig. Första kvällen/natten ett par gånger i timmen (närmare 8 än 2). Ett par timmar efter makens och mitt insjuknande började S kräkas och mitt inatten var det M:s tur. L fick diarré igår och har kräkts en gång idag. Fem stycken med vinter kräksjuka och två toaletter = mycket tvätt. Så idag när jag har orkat ta mig från sängen och inte behövt gå på toa så har jag tvättat och tvättat och tvättat ännu mera. Sängkläder, täcken, kuddar, underkläder, kläder you name it! När det var som värst så hade jag allvarliga funderingar på att göra en Michael Jackson. Bosätta mig i en bubbla mitt ute i skogen. Alla som vill komma på besök får gå genom luftslussar och desinfektions medel. Men idag när jag mår lite bättre så ska vi nog bo kvar, fast jag håller mig nog undan folksamlingar ett tag! Jag som var rädd att få det via jobbet fick det via en dagisbacill. En bra nyhet är att jag har gått ner 3 kilo på kuppen (på två dagar). En annan bra nyhet är att jag trodde att jag inte kunde producera galla (jag har ingen gallblåsa efter en operation) men det kan jag!

1 kommentar:

Växla ner sa...

återgäldar besöket, ska läsa mer när jag inte är så trött

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...