torsdag 17 januari 2008

Besiktning och gubbsjuka

Det var dags att besikta bilen. Det är makens jobb. Eftersom jag jobbade kvällen och då behöver ha bilen skulle det bli ett väldigt åkande. Maken tog bilen till jobbet imorse. Upptäckte att det ena baklyset var sönder, tog bilen hem innan besiktningen - böt lampa. Åkte till besiktningen - fick en etta på den andra lampan som också var sönder (det var den inte innan). Sen är avgasröret på upphällningen så det skulle bytas innan nästa år (men det blev ingen prick). Tusenlapparna flyger iväg för min inre syn! Sen kom maken hem och skulle ta bussen till jobbet för att jag som sagt var behövde ha bilen. Men han kom inte så långt! Han har varit snorig i ett par dagar nu. Imorse kände han att han började få ont i kroppen och kände sig febrig också. Så han sjukskrev sig i samband med att han åkte hem innan besiktningen. Jag hoppas att det inte är influensa för det vill jag inte ha!
Det positiva med att gå på schema förutom att jag får lön varje månad och vet när jag ska jobba innan jag ska jobba. Är att om jag skulle bli sjuk så får jag lön i alla fall. När jag var tim anställd och sjuk så blev det noll och ingenting. Så det känns bra att veta om det nu skulle vara influensa. Dessutom så går det vinterkräk sjuka på ett av mina boenden. Jag har hållit mig så långt därifrån som möjligt. Men det finns ju på andra platser också. Det vill jag absolut inte ha igen. När vi skulle åka till Liseberg i maj så fick L det i bilen. I Skara vände vi och åkte hem. (vi visste ju inte då varför hon kräktes, vi trodde att hon var nervös först). På natten fick jag det, på förmiddagen S och på eftermiddagen M. Den enda som var frisk var maken och tur var det för vi kräktes rakt ut. Hade hög feber, ont i kroppen, diarré och jag önskade nästan att jag finge dö. Så det vill jag ALDRIG ha igen. Tänk om vi ve och fasa inte hade vänt och åkt hem, då skulle vi haft vinterkräks sjuka och spytt i husvagnen!
Kvällen var lugn. På hemmafronten har det varit lugnt. Jag har vunnit en vårjacka till L på Tradera. Snodde tillbaka den 1 minut innan auktionen gick ut.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...