lördag 12 januari 2008

Brända mandlar och kortfabrik

I julklapp fick min pappa (eftersom det enda han önskade sig var en årsförbrukning av mina hemgjorda brända mandlar) 12 kuponger som kan bytas mot en sats brända mandlar. Idag ville han använda den första kupongen. Jag gjorde en dubbel sats, gav pappa 3/4 och behöll 1/4 till kvällsmys. Viktminskningen har inte gått så bra denna vecka det har slunkit ner både det ena och det andra, får se domen imorgon.
Fick en del julgrupper som jag har planerat om till 5 vanliga krukväxter. Det blev riktigt bra. Igår förpassade jag några av våra gamla växter till komposten så det såg lite glest ut i fönstren. Men som skrivet var nu ser det riktigt fint ut igen. Har några blommor som jag skulle vilja dela på men det får vänta tills lite längre fram i vår när det är dags för omplantering.
S, L och jag har haft kortfabrik. Vi har tillverkat kort att ge bort på alla hjärtans dag. Dom blev riktigt bra om jag får säga det själv!
Vi har köpt en dataskärm för 100 kronor på min favorit shopping sida blocket. Vi har en gammal dator utan skärm som M ska göra om till L som projekt i skolan.
Igår kväll blev jag riktigt orolig, uppskakad och förbannad. M skulle på match inne i stan och titta på när A-laget (som M var med och tränade med ett tag) möte ett annat lokalt lag på idrottshuset. Matchen började 19.30. M ville inte ha skjuts varken dit eller hem. Det var ett gäng killar som skulle gå så det var väl skämmigt förstås. Vi räknade ut att han skulle vara hemma klockan 22.00. När han inte var hemma då så ringde vi hans mobil för att höra var han var. Det var bara mobilsvar. Klockan blev 22.30 den blev 23.00. Fortfarande inget svar på mobilen. 23.05 kom han hem. Mobilen hade han glömt att sätta på! Vi vill inte att våra barn är ute sent, om dom är ute efter klockan 21.00 så åker vi alltid och hämtar dom. Jag litar på mina barn till 110 % men det finns andra som jag inte litar på! Så nu när M ville klara sig själv så glömde han att sätta på mobilen det gjorde mig jättearg eftersom jag blev JÄTTEorolig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...