torsdag 21 februari 2008

Lite bättre

Känner mig lite bättre till och från. Har ingen feber längre men är så in i bomben trött att jag bara vill sova hela tiden. Att jag har haft en sprängande huvudvärk hela dagen har inte gjort saken bättre direkt. Har bara behövt nässpray en gång idag så näsan är lite bättre. Förut har jag fått tagit nässpray tre gånger per dag och det har varit lika svårt att andas ungefär en timme efteråt. Ska jobba imorgon och sen hela helgen och är i valet och kvalet hur jag ska göra. Har gått på schemat en och en halv månad bara och har redan varit sjuk i 4 dagar. I och för sig har jag jobbat på timmar i 2 och ett halvt år innan på samma ställe och aldrig varit sjuk så jag behöver nog inte oroa mig så mycket för vad dom tycker utan mer på hur jag mår. Men eftersom jag hellre är hemma än på jobbet så kanske jag känner efter om jag inte är sjuk lite längre bara för att få vara hemma lite längre. Fast jag oroar mig alltid för vad andra ska tycka och jag är tänk omarnas drottning. Tänk om tänk om så när saken väl händer har jag redan upplevt den 10 gånger innan. Törs inte tänka på vad jag kommer att få i lön med flera sjukdagar.
Maken försökte ringa lammskinnen men det var ingen som svarade. Känns mer och mer som om jag har slängt 500 kronor i sjön. Det är snart en månad sen jag betalade in pengarna. Vill tro alla människor om gott även om jag har läst att man inte ska betala innan för man kan bli lurad så har det hittills aldrig hänt oss. Och det trodde jag inte skulle hända oss heller men det verkar tyvärr som om det har gjort det nu. Men jag kommer inte att ge upp utan strid. Maken talade in på hennes telefonsvarare så vi väntar ett par dagar nu och ser om skinnen kommer annars ringer vi igen och säger att vi kommer att anmäla eller något!

3 kommentarer:

Växla ner sa...

hur köpte du skinnen, tradera/blocket. satte du in pengar på hennes/hans konto?. du kan anmäla till tradera/blocket, ge personen massa minus omdöme, och du kan leta rätt på personen via bankkontot.

hemmamamman sa...

Problemet är att jag köpte skinnen via en annons som jag själv hade satt in via köpes på Blocket. Har själv funderat på att söka via bankkonto men var inte säker på om det funkar, det kanske är sekretess eller något.

Växla ner sa...

du kanske vet vad hon heter, sen kan du söka på clearingnumret, för den sista siffran (efter strecket) visar vilket bankdistrikt hon/han tillhör, sen kan du kanske hitta personen via tel. Men jag är inte säker om banken lämnar ut personen om du ber om det via bankkontot. Funderar på om du skulle ringa personen från nåt annat nummer och då kanske hon avslöjar sitt namn när hon svarar.
hmm blir nästan lite spionsaga nu (ler)
trist för dig iallafall.

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...