måndag 25 februari 2008

Räkningar och deckarjobb

Skrev våra räkningar. Som vanligt gick det jämt upp med inkomsterna. Hoppas jag i alla fall, vet inte hur mycket lön jag får förrens lönespecen kommer imorgon. Men om jag får 5000 så går det jämt upp. Då har vi äran att få dubbla elräkningar denna månad. Har gått från att betala elen varje kvartal till varje månad. Vilket betalade sig i dubbla räkningar denna gång. Jättekul med elräkning på 4798 kronor.
Mina grejer på Tradera gick ut idag. 117 kronor blev förtjänsten, nu har jag bara nöjet att väga, packa och skicka kvar. Funderar på om jag ska dyka ner i loppiskartongerna och leta reda på fler grejer att lägga ut på Tradera. Eller om jag ska stå på loppis igen.
Maken har ringt konsumentverket om hur vi ska gå vidare med lammskinnen. Det enda vi kan göra enligt dom är att polisanmäla. Vilket inte blir så högt prioriterat så det kan ta flera år innan det blir utrett. Vi har även ringt nummerupplysningen men hennes mobilnummer finns inte listat utan är troligtvis ett oregistrerat kontantkort så det gav ingenting. Vi har ringt hennes mobil flera gånger per dag utan svar. Det går inte fram någon ton utan det är en telefonsvarare på en gång. Så det funkar inte att ringa från andra nummer heller. Själv har jag lyckats ta reda på vilken stad hon bor i och vilken bank hon tillhör. Men där är det stopp. Vill helst inte anmäla henne utan bara ha reda på hennes hemnummer så vi kan ringa dit innan vi går vidare.

1 kommentar:

Växla ner sa...

anmäl henne på blocket också, de måste ju ha hennes uppgifter, så kan hon kanske inte göra om samma sak iaf och du än en gång tack för hjälpen med tradera. Sälj vet ja, jag har tjänat multum redan (1100 kr är jag uppe i nu) fast sen försvinner ju lite provision.

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...