söndag 3 februari 2008

Snö och regn

Imorse snöade det så fint utanför fönstret. Efter lunch när det hade slutat snöa gick L och jag ut och gjorde en snögumma. Hon blev jättefin. Men nästan direkt efter att vi hade hunnit in så började det att regna. Så det blev inte vidare lång livslängd för den stackaren!

Jag har lagt ut lite auktioner på Tradera. Jag la ut dom vid 17.30. Två stycken var det redan lagda bud på nu. Jag la ut tre stycken så det känns kul. Känns som om förhoppningen är stor att det ska bli buda av så att jag tjänar en del på det. Gillar mest att köpa saker via Tradera. Tycker att det är omständigt med porto och packning. Vissa som bjuder och vinner betalar inte heller. Då går man och väntar och väntar på pengarna som aldrig kommer. Kruxet när jag bjuder på saker är att ibland går portot på mycket mer än vad jag hade räknat med och det känns inte så kul direkt.

Det har varit en slö dag idag igen. Maken, M och S är fortfarande trötta efter fredagens äventyr. Tröttheten har smittat av sig på mig också. Den enda som är pigg är L. Fast hon är å andra sidan nästan alltid som en Duracell kanin. Hon bara går och går. Tänk om man kunde tappa upp hennes energi på flaska vad mycket gjort det skulle bli här då!

Såg en reklam för hudrengöring på TV:n. Reklamrösten sa "this one really works on blackheads". Blackheads tror jag är pormaskar. Vissa engelska ord är så söta eller sötkonstiga. Bellybutton till exempel, varför heter det navel och inte magknapp? Fast blackhead, jag tror jag föredrar pormask framför svarthuvud!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...