torsdag 14 februari 2008

Trevlig alla hjärtans dag.

Efter att ha varit inne hela veckan fick M gå till skolan och L till kyrkis idag. M hostar fortfarande men läkaren igår sa att han var frisk föruom att han hostar till han nästan kvävs. L är snorig men pigg piggelin så hon fick också gå. Är dock tveksam till dagis imorgon, där blir dom så överdrivet tjuriga om någon kommer med rinnande kran. Fast nästa vecka är det sportlov här och då ska L inte vara på dagis så om hon inte går imorgon blir det två veckor hon är borta. Hon brukar bli överdrivet mammig vid lämningarna ett par dagar om hon har varit borta för länge.
L ville ha med sig något att bjuda på på kyrkis så vi tog hallongrottor vi hade i frysen. Vispade grädde och hade på strössel. Eget händigt gjorda bakelser. Hon gjorde även två alla hjärtans dags kort och gav till fröknarna.
M, S maken och jag fick också varsitt kort. Dom är jättefina med hjärtan på såklart!
Fick 500 kronor av mamma och pappa att köpa något gott för idag. Egentligen har vi ju köpstopp men eftersom pengen skulle vara till något gott så köpte vi varsin bakelse. 155 kronor för 5 bakelser - jag höll på att svimma! Fast det var både gott och gjorde gott, en del av kostnaden gick till hjärtbarn fonden. Här är bildbeviset mamma.Jag har slagit in presenter. Dels dom jag gav bort på alla hjärtans dag och dels dom som maken och pappa/morfar ska få när dom fyller. Presentpappret var slut och eftersom vi har köpstopp så blev det man tager vad man haver. Fast å andra sidan köpa dyrt papper som bara rivs sönder efter en liten stund och då hamnar i återvinningen känns konstigt. Det här är återvinning på två vis. Dels återvinner jag tidningen och sen när pappret är avslitet hamnar det i pappersåtervinningen. Mycket smartare fast kanske inte så snyggt! Men som men människor är det insidan som räknas!

Fick följande text av S, det värmde gott i mamma hjärtat:

till världens bästa mamma, det finns ingen bättre mamma än du, vet inte vad jag skulle göra utan dej och dina goda råd, du är en mamma som har allt, kärlek, ett underbart hjärta, världens bästa råd, om de inte vore för dej så skulle jag inte ha funnits. de finns inga ord som kan uttrycka mina uppskattningar för allr du gör, inte ens hur mycket jag älskar dej, men från hela mitt hjärta: älskar dej mest i hela universum!!

Trevlig hjärtedag allihopa.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...