lördag 2 februari 2008

Zombies

M, S och maken kom hem klockan 7 imorse efter att ha varit uppe hela natten. M skulle iväg och spela innebandy match klockan 13.00 var det samling. Dom hade bett om väckning klockan 11.30. Det blev inte så många timmars sömn för dom. Därför går dom runt som levande lik här. Snön yr utanför knuten. Tur att jag inte jobbar ikväll. När maken och M åkte till och från innebandy var det glashalt på vägen. I öppna spisen sprakar en brasa och livet känns skönt. Försöker att elda så mycket som möjligt när det är minusgrader ute. Dels för att det är mysigt men mest för att sänka elen. Har en elpanna och en värmepump som dom primära värmekällorna. Braskaminen är ett bra komplement.
När maken åkte bilen så lös airbags lampan med jämna mellanrum. Han försöker läsa i instruktionsboken vad det beror på. Vill ju inte gärna ha en airbag som löser ut sig helt plötsligt när man sitter och kör!
Mamma kom över en kort sväng imorse när alla andra utom jag och L sov. Hon och pappa skulle få choklad av oss (fick 15 kilo choklad häromdagen av min farbror). Sist jag och barnen var hos henne och fikade fick vi mackor. S sa att det var mycket godare än mitt hembakade. Mamma köper allt sitt bröd på ett konditori. Så idag när hon kom hade hon med sig 3 brödpåsar med limpor och frallor. Gulle henne. När resten av familjen vaknade slängde dom sig över brödet. Jag hade skyndat mig och fryst det mesta av brödet så inte allt ska gå åt på en gång. Vissa personer i familjen, inga namn, äter mer köpt bröd för att det är gott. Hade tänkt att baka idag men jag slapp det. Men har haft kökstjänst ändå. Jag har gjort yoghurt, saft och på saftresterna har jag gjort sylt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...