lördag 8 mars 2008

Barnkalas

Idag var det dags för L:s barnkalas. Vi bjöd alla 3 tjejerna från kyrkis. En vars mamma är en riktig bitch kom inte men lika glad var vi för det (fy så får man inte skriva!). Sen bjöd vi alla tjejerna i samma ålder från dagis. En grannkille som också är lillebror till L:s bästa kompis på dagis ville L också bjuda. Sen ville S ha hjälp av sin bästis C som tog med sin lillasyster. En åtta åring, sju femåriga tjejer och en fyra årig kille blev resultatet. Var lite orolig innan eftersom L nyss har börjat på dagis, inte pratar så bra och oftast leker själv när jag hämtar henne visste jag inte hur många som skulle tycka att det var kul att komma. Men alla bjudna kom förutom hon på kyrkis och en av tjejerna från dagis. Men L är bjuden till hennes kalas nästa vecka så jag tror inte att hon inte kom för att hon inte ville. Kalaset hade väldigt hög wow faktor om jag får säga det själv. Alla barnen verkade tycka att det var jättekul. Det enda som kanske inte blev så jättebra var tårtan. Gjorde en Musse Pigg tårta. Öronen gjorde jag av vispgrädde som jag färgade med kakao. Det smakade skit rent ut sagt. Som tur var smakade jag innan dom kom så maken åkte och köpte ny grädde som vi la på. Nu färgad av svart karamellfärg.S var kalas ledare med assistans av sin bästis C. Hon målade alla barnen med ansiktsfärger så efter det sprang det runt med prinsessor, fjärilar, kaniner, tigrar och drakar här. Sen gjorde hon figurballonger som jag fick tag på via fler bollar i luften. Hon hade gjort lite figurer innan som barnen fick välja mellan. Vissa hade svårt att välja och ville ha två stycken vilket resulterade i att alla fick två stycken.
Mamma och pappa har köpt en ny TV. Dom ringde från TV-affären och sa att om maken kom dit och hjälpte dom bära in den nya TV:n skulle vi få deras gamla. Resultatet är att vi nu har en större nyare TV i vardagsrummet. En större men äldre TV (våran gamla) i lekrummet. Sen har vi en TV i sovrummet också (den som stod i lekrummet). Tyvärr krävs det ju boxar och sånt till alla TV nu för tiden så det blir väl en ny box om vi ska kunna titta i sovrummet.
Auktionerna jag hade på Tradera gick ut idag. Sålde allt utom två böcker. 35 kronor var mitt utgångspris, 87 kronor blev det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...