torsdag 20 mars 2008

Godis och fika

Är så in i bombens trött att det inte blev så mycket gjort på hemmafronten innan jag åkte till jobbet. Väntar på pengarna för lammskinnen som skulle komma innan påsk. Tror inte på hennes rövarhistoria och hade inte trott att pengarna skulle komma. Men konstiga saker kan ju hända. Idag är det ju skärtorsdagen och resten av veckan är det helg så inte kom det några pengar innan påsk inte. Nu måste vi tänka ut hur vi ska gå vidare. Maken har lite kontakter på bussgods här i staden så han tänkte forska lite nästa vecka om hur det funkar med borttappade gods mm. Sen ringer vi väl hennes bussgods också nästa vecka. Om det stämmer som hon sa så har dom fått mitt kontonummer där så vi kan kanske söka på det. Sen efter dessa efterforskningar och beroende på vad dom visar så återstår väl bara att polisanmäla henne.
Har hittat två böcker till som jag vill ha.

Som jag har skrivit förut så hela den här frivillig enkelhet, down shifting och alla vad det nu heter grejen fascinerar mig. Tyvärr går ett liv som hemmamamma inte ihop med att downshifta. Frivillig enkelhet och hemmamamma är enligt mig mångt och mycket samma. Även om frivilligheten hos barnen kanske inte är så stor alla gånger.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...