fredag 7 mars 2008

Hurra hurra hurra

Min lilla tjej fyller 5 år idag. Tänk vad åren går, tyckte det var nyss som hon föddes. Dom har månadskalas på dagis och det brukar vara på tisdagar så L har aldrig varit med på något. Men eftersom det var L som fyllde så la dom det på en fredag när hon var där. Att det var på hennes riktiga dag det var bara en bonus. Problemet var bara att när vi kom dit så hade alla barnen redan gått in och satt sig i matsalen så L blev jättegenerad och jättemammig. Ville inte alls gå in till dom andra barnen. Som vanligt så löste det sig när jag gick. Men hon är som jag och blir generad när folk sjunger för en. Då hade hon hållit händerna för ansiktet. Det är sånt som jag också känner för men aldrig gör.
På eftermiddagen/kvällen var det dags för det "riktiga" kalaset med släkten. Hon fick mssor med kläder, böcker och godis. En Lille Skutt och en Bratz häst. Av mamma/mormor och pappa/morfar som är riktiga golffantaster fick hon en riktig golfbag med riktiga klubbor. Både M, S och maken har dom lyckats lura med ska hon också börja nu! Jag hade gjort biff med bambuskott gjord på högrev istället för lövbiff och till det serverades ris och nudlar.

Som vanligt var jag rädd att maten inte skulle räcka. Men det blev 2 glasskartonger över med biff med bambuskott, 2 med ris och 1 med nudlar. Så nu har vi mat ett tag framöver. Mamma/mormor och pappa/morfar hade köpt med en tårta med L:s favorit Disney figurer på.


Har fått bud på tre av mina 8 auktioner på Tradera. Än så länge får jag "bara" 15 kronor men många bäckar små eller?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...