onsdag 12 mars 2008

Jag har fått tillbaka

Jag har fått tillbaka min tro på mänskligheten. Köpte en PS2 konsoll begagnad som en försenad julklapp till barnen i mellandagarna. Det ingick bara ett spel så det har inte använts så flitigt mer är i början, nyhetens behag. Satte in en annons på olika köpsidor om att jag ville köpa spel till PS2 för 50 kronor/styck. Fick napp häromdagen, hon hade 10 spel som jag skulle få för 400 kronor. Eftersom ett nytt spel nästan kostar 400 så nappade jag på en gång. Problemet var bara att hon bodde långt härifrån så hon skulle skicka det. Om jag satte in pengarna på hennes konto. Efter lammskinnen var jag väldigt skeptiskt till det men alla människor kan ju inte gå runt och luras hela tiden så jag chansade. Jag förde över pengarna till henne igår och idag kom spelen på posten. Jag har fått tillbaka min tro på ärliga människor! Lammskinnen har jag inte hört något ifrån sen jag hotade med att vi skulle till hennes stad. Då fick jag ett svars sms men världens rövar historia men jag skulle få pengarna tillbaka innan påsk lovade hon.

2 kommentarer:

Växla ner sa...

va konstigt system ni har, här blir vi uskor delegerade på medicin, insulin, tappning, sonder, katetersättning mm och så gäller den delegeringen i hela kommundelen. Vilket innebär att om någon i mitt arbetsområde eller också i närheten, t ex i hemtjänsten ska ha sånt och det inte finns delegerad personal då är jag skyldig (och kan pga del gäller hela kommundel) rycka in. Oavsett LSS,(fast då får LSS betala sen), kolla upp det igen, för visst ska sånt gå att rätta till

hemmamamman sa...

Här ska uskorna vara delegerade men det funkar si och så med det. Vissa av sköterskorna vill ha all kontroll och allt kunnande så dom delegerar aldrig. Dessutom så funkar samarbetet mellan LSS och kommun noll och ingenting.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...